همشهری‌آنلاین: جلسه هماهنگی کمیته‌های مطالعات راهبردی برای ارایه راهبردهای مدیریت شهری و برگزاری هر چه بهتر اجلاس پایتخت‌ها و شهرداران آسیایی برگزار ‌شد.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران دکتر محمدی دبیر اولین اجلاس پایتخت‌ها وکلان‌شهرهای آسیایی با ارایه توضیحاتی در مورد این اجلاس همکاری همه کمیته‌های مطالعات راهبردی را برای برگزاری این اجلاس خواستار شد.

وی اجلاس پایتخت‌ها و کلان‌شهرهای آسیایی که در 29 و 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود را فرصت بسیار مناسبی دانست تا با هم‌اندیشی کمیته‌های مطالعات راهبردی و جمع‌آوری نظرات کارشناسی هم راه حل مشکلات و معضلات شهری را پیدا کرده و هم به ارایه فعالیت های انجام شده در حوزه مدیریت شهری پرداخته شود.

دکتر اسلامی رییس کمیته مطالعات راهبردی همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز این اجلاس را منحصر به فرد و بی‌نظیر نامید و گفت: برای برگزاری هرچه بهتر اجلاس پایتخت‌ها و شهرداران آسیایی نیاز به همکاری همه کمیته‌ها داریم.

وی افزود: از آنجاییکه در این اجلاس تمام کشورهای آسیایی شرکت می‌کنند هر میزان این اجلاس بهتر برگزار شود مجموعه مدیریت شهری در آینده بهتر یاری خواهد شد.

وی عنوان اصلی این اجلاس را همگرایی آسیایی با مشارکت شهروندان عنوان کرد و گفت: علاوه بر سخنرانی عمومی اعضا دو نشست موازی با عناوین حکمرانی محلی و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشورهای آسیایی در حاشیه این اجلاس برگزار می‌شود.

دکتر اسلامی، خاطر نشان کرد: با توجه به بسته نشدن چارچوب این اجلاس ایده‌ها و نظراتی که از سوی کمیته های مطالعات راهبردی ارایه می‌شود را برای برگزاری بهتر اجلاس لازم دانست.

رییس کمیته مطالعات راهبردی همکاری‌های بین‌الملل و منطقه‌ای در پایان، گفت: از همه کمیته‌ها می‌خواهیم تا فعالیت خود را فقط به ایده و نظر محدود نکنند و به تدوین مقالات تخصصی برای ارایه در حاشیه کنفرانس نیز کمک کنند.

کد خبر 62650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز